- helgen

Fredag: Blev väckt av pappa för vi skulle försöka fara från bure vid tio tiden. När vi kom till hortlax stannade vi så jag fick klippa mig, blev inte så stor skillnad men fick ändå bort de mesta av riset. Sen begav vi oss till lule. Vi anlände till Linda och var där ett tag och väntade på att ralf skulle hämta ett glas som hade gått sönder fast när man hade varit där kom han tillbaka utan ett fönster så en halvtimme senare fick vi fara tillbaka. Då åkte vi även in till stan för att köpa oss lite festivalmat. Smaskens. Ett tag senare kom Ella och oliver in så när dom hade ätit också gick vi till deras lägenhet som ligger inne i stan. Vi satt där tills vi kom på att vi var tvungen att hämta biljetterna som vi hade hos Linda och ralf. Så vid nio (?) tiden kom vi oss in på området. Vi gick ner för att köpa en thåströmtröja, fast då ville pappa ha en som kostade 400 fast han hade bara 200 så vi fick lov att leta reda på en automat. Det fanns bara EN inne på området. så vi fick stå i kö i 35 minuter, fast pappa gick utanför och tog ut och han var klar samtidigt som rågär. x)
Vid 00.15 kom thåström ut, en kvar för sent, inte roligt att vänta så länge. men när han väl kom ut var han riktigt bra. fast jag och pappa gick en sväng och när vi kom tillbaka spelade han gamla imperietlåtar. det var roligt roligt och underbart bra. pappa fick världens största leende och började dansa, de är få gånger man har sett han så glad. efter thåström tog vi en taxi hem till linda, satt uppe där en liten stund men sen la vi oss och sov.
Lördag: Felle och en jäkla massa mer människor kom för att äta middag för att sen gå ner till gaffla (?) och dricka, var nämligen triaden här i bureå. Jag och felle såg oth, cyklade, trådde chips och frukt. vi hade de riktigt mysigt.
Söndag: Idag har det inte hänt så mycket, folk har varit här, en del har kommit, en del har gått. Vi kökade pizza till middag, var inte så sugen på de så jag försökte få igenom att vi skulle äta plättar till middag istället fast de gick lite trögt så pizza beställdes. Undertiden såg vi en film pride and glory tror jag den hette. rätt så bra men väldigt blodigt och sånt och ibland fick jag och mamma tvungen att hålla för ögonen. (a). nu har jag och mamma varit ute och cyklat med notus. måste verkligen träna upp hans kondis, men hur gör man de? någon som vet? jag och mamma har köpt MASSA godis som vi också ska trå ikväll. mahah vi är tjockisar. (a) justja, linda och magnus var över med hobbe för vi tänkte att hobbe och notus skulle få leka men de blev inte så mycket av de då dom började bita varandra, hobbe bet fast i notus och ville inte släppa och undertiden eller om de var före, jag vet inte riktigt, bet notus hobbe i ansiktet så han fick några sår. Men inget större hände. Notus blev rätt skraj och sprang iväg en bit men kom sedan till mig. han var riktigt duktig och låg ner hela tiden och stannade kvar när jag sa att han skulle göra och jag gick ifrån han. lite stolt är jag över min älskling. :] när jag sa till mamma att han var jätte duktig som lyssnade på mig allt vad jag sa han skulle göra så sa hon: han ser nog dig som beskyddare. då blev jag väldigt glad. för allt jobb jag lagt ner på han så kändes de verkligen bra att höra att någon annan också ser. :)
när jag och mamma skulle ut och cykla nu ikväll med notus kom emma och vip gående förbi våran gård, så började vip skälla och då helt plötsligt började notus skälla, han som aldrig har skällt till en hund typ. jag blev helt chockad. han bara ställde sig och började skälla. jag hoppas han inte fortsätter med de känns som om jag måste börja om från ruta ett igen då. men men, de ska nog lösa sig, :)

Adjöken! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0