-

Då är julen över för i år. Eller i alla fall julafton. Julmaten räcker nog ett bra tag till. Dagen igår var riktigt lyckad. Började med att jag vaknade kring tio tiden. Minns inte vad jag gjorde tills klockan var 12 men vid 12 kom mormor, morfar, Stefan, Linda och älskade lilla Leon. Eftersom jag är förkyld (Felicia du ska få igen någon gång som smittade mig i Fredags!) fick jag inte vara nära Leon men att bara få se han var toppen. Finns inte ett sötare barn!!! Nästa gång jag träffar han måste jag ha med mig antingen mobilen eller kameran så jag kan fota han och lägga upp här på bloggen så ni får se han. :)
Människorna var här tills klockan var kring två-halv tre, då fixade jag, mamma och pappa med middagsmaten och sånt. Vid tre satte jag och pappa oss och började se Kalle Anka som varje år och farmor, farfar, Britta, Roland och Håkan kom då också. Kan säga att Kalle är inte lika bra nu för tiden som förut. :(
Efter middan som vi hade ätit klar vid halv sju kanske så gjordes kaffe och sen delades julklapparna ut. Jag och Britta var helt klart dom snyggaste tomtarna igår. "gärstern" fick till och med en liten show också. De ni ;)
Efter julklapparna blev det risalamalta som ALLTID ska finnas, iaf när vi är med farmor&farfar, det är så himelens gott. Sen var klockan 10-11 på kvällen och folket började packa ihop och bege sig hem. Då var jag så trött att jag höll på somna ståendes.

Detta fick jag i julklapp:
* Om jag kunde drömma (bok)
* Twilight (film av Om jag kunde drömma)
* Sockar
* Sånt här roligt pussel där man ska bygga det som händer utanför det man ser på kartongen :)
* En kalender
* Långkalsonger
* En STOR bunk med jultomtar
* Twix från IKEA
* Toffifee
* Liten kameraväska
* Kings of leons senaste skiva
* Lars Winnerbäcks senaste skiva
* Puder
* Presentkort på JC
* Pengar

Rätt mycket saker ändå, och jag är hel njöd över allt jag fått. Allt var helt suveränt. Nu är det Morgondagen jag ser fram emot och peppar inför. Längtar som sjutton. Stockholm med bästa vän kommer äga så mycket och vi kommer ha så roligt tillsammans och med Anna och Jonas som vi ska bo hos! :)
Det är skönt att ha några saker att se fram emot när man inte mår som bäst. Nu har jag saker enda fram till 9:e april att se fram emot så nu ska jag verkligen sattsa på att börja må bra. Jag själv vet att jag kan och det är de viktigaste! :)

Nej, nu ska jag lägga in en bild på dom snygga tomtarna igår och sedan skriva in olika saker i min kalender och lyssna på Kings of leon. Har just lyssnat klart på Lars Winnerbäcks skiva och den är BÄST! :D
Just ja, måste ju skryta med att jag, mamma, pappa, farmor, farfar och morfar gick till kyrkan i morse på julottan. Morfar brukar iofs vara där varje år men vi andra gick dit för första gången på flera år. Och jag säger bara: Kliva upp 06.20 för att gå och lyssna på världens drygaste präst gör jag inte om. Nästa gång jag får idén om att dra med mig själv och andra människor på julottan ska jag ta reda på vad det är för präst. Om det är Wangby kan jag absolut gå men inte någon annan om jag inte är helt 100 säker på att han är bra. Aldrig mer gå upp så tidigt igen för att lyssna på en dryg människa.
Men annars var det väl bra, jag anser att alla människor borde gå till kyrkan en gång per år iaf. Det är mysigt (om man då får en bra präst att lyssna på) och dessutom kan man skänka pengar till folk som behöver det. Idag skänkte man till en kvinnoskola någonstans långt borta där kvinnorna inte har det bra, då kände jag att jag gjort något bra för någon. Även om de inte var mina pengar men familjen har skänkt en slant iaf. :)
Nu ska jag sluta babbla på. x)
Hade ni en bra julafton? och vad ser ni fram emot nu nu de närmsta dagarna eller de närmsta året/åren? :)

 


Kommentarer
Postat av: Jossa

Du måste ju lätt vara den coolaste tomten :D



Vad jag ser fram emot det kommande året.. Hm. Träffa dig 1 januari! <3 Och träffa dig i sommar o flera mer gånger!

Kanske skaffa vovve, att jag ska försöka må bättre och fortsätta försöka vara rakbladsfri :)

Jag ser även fram emot filmen Eclipse (?) (Uppföljaren till Twilight & New Moon :D)

2009-12-26 @ 16:27:00
URL: http://vilseidetsvarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0