- 27 juni 2009

Huvva vilken natt! Vi gick och lade oss vid tio tiden igår kväll i källaren tillsammans med notus. Han somnade väldigt fort. Men vid två tiden inatt vaknade han och började gnälla. Jag låg och kliade han, tog av han tratten, hjälte han lägga till sig (då han fortfarande var lite groggy och inte kunde styra kroppen riktigt), tog på han en filt (dom har svårt att hålla värmen när de är opererad), tog av han filten då han bara började gnälla mer och kliade han ännu mer. Inget hjälpte, då 40-45 i tre vaknade mamma av att jag försökte få notus att vara tyst. Då kom jag på att han kanske ville upp, så vi hjälper han upp för trappen och där går han mot dörren. Så vi tar ut han, låter han kissa och han går runt huset, sedan går vi in och lägger oss uppe igen, tar på han tratten igen då vi tagit av den för att få oss upp för trappen, där blir han sitt vanliga Jag och ska bli kliad i sängen och så dunsar han bara ner. x). Han slutar inte gnälla, så tillslut vid halv fem-fem tiden tar mamma av han tratten och då slutar han gnälla och då äntligen får vi sova. Vi sover till halv tio då syster kommer in och börjar snacka med mamma och sen kommer pappa in.
Han ska ha tratt i 10 dagar, så hur nätterna hädanefter vette fan hur ska gå. Känner mig inte precis peppad. Vet inte hur denna natt kommer bli heller, mamma och pappa kommer säkert vara full så kommer nog få ta hand om han själv, som tur är kan han gå nu utan att vigla så man vågar väl släppa iväg han mer än förra natten. :)

Senare idag iaf blir det bröllop, känner mig inte peppad på de heller men. Måste ju iaf få se fanny i klänning och felle läsa en dikt. ;).
Vädret är helt underbart, 30 grader varmt. Kanske lite för varmt för att vara ute men bättre de än att de regnar. Vi har varit i stugan där jag och mamma tog oss ett dopp, riktigt skönt när man väl fått sig i. :)


Kommentarer
Postat av: Jossa

Notus är så söt! :D

2009-06-28 @ 22:31:33
URL: http://vilseidetsvarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0