Middag hos mormor :)

Jag och mamma blev bjudna på middag hos mormor och morfar tillsammans med morbror och de var riktigt gott! Grillat med kluftpotatis och en underbart god sallad. När vi först kom dit blev vi uttvingad av morfar. Han ville att vi skulle hjälpa till med att flytta ett, vad ska jag kalla de?, hus? Han har nämligen fått hönd + en tupp i 65 års present av mormor. Morfar var så glad över presenten och hade planerat och skulle fixa så hönsen skulle trivas. Citat från han "Hönsen måste ju få en etta med kokvrå" och sen sa han eller om de var någon annan när han hittade ett par "hållare" till växter och han satte ner dom i marken "och en uteplats måste också" hahha vad vi skrattade. De är så skönt att se mormor och morfar glada! Och jag ska "få" en av hönorna!! :D Jag blev överglad när morfar berättade att han skulle ha hönor på gården. jag har länge velat att mamma och pappa ska ha höns men dom har sagt nej. jag tycker de är lite roligt med höns (a).
Och lillabamseman, så slut han håller på att vara. man såg riktigt hur svårt han hade att gå i trappen nu. han har nog inte så länge kvar att leva. jag ska nog ta fler kort på han i helgen så mormor och morfar kan skriva ut dom och rama in. jag ska ge mormor korten jag tog i vintras imorgon. jag hoppas hon blir glad av dom :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0