- Vänner till den person som tagit sitt liv behöver också stöd!

Jag brukar komma in på olika självmordssidor, där de informerar om självmord. Bloggar där någon har förlorat en nära i självmord eller en artikel i aftonbladet eller någon tidning som handlar om självmord. Jag har just kommit på svaret varför jag går in på såna här sidor. Kevin. Jag söker svar om Varför Kevin tog livet av sig. Fast inerst inne vet jag att jag aldrig kommer få ett svar.

För en stund sedan kom jag in på en sida om självmord, de var fyra stycken som hade förlorat en bror/syster, mamma och pojkvänn som hade gjort en sida för anhöriga. Då tänkte jag att där kanske det finns information och andras berättelser från vänner som förlorat någon i självmord. Men så letar jag, jag ser att det finns länkar till föräldrar, syskon, flickvänn/pojkvänn, Vuxna barn, make/maka/sambo. Men ingen flik för VÄNNER!! Jag blir arg, så fruktansvärt arg. Varför finns det ingen länk till vänner? Ska inte dom få stöd? Nej, tydligen inte. Vännerna till den som tog livet av sig går också igenom sorgen. De är inte bara föräldrar, syskon och dom. DE ÄR VÄNNER OCKSÅ! Jag tänker inte bara på mig nu utan andra människor som har förlorat en kompis.

- Vänner till den person som tagit sitt liv behöver också stöd!

Jag ska sluta söka svar om varför han begick självmord för jag kommer ändå aldrig få ett svar hur mycket jag än letar. Jag slösar egentligen bara en massa tid och tänker alldeles för mycket på negativa saker i mitt liv. Jag försöker verkligen tänka positivt och blicka framåt. Jag har blivit bättre på att tänka positivt men jag kan göra de mycket mer de vet jag. Jag jobbar på de, jag försöker, jag kämpar. Jag har mina vänner, min familj och min hund. Utan er skulle jag inte klarat de här. Jag älskar er!

Godnatt nu ska jag krypa ner i sängen och se teve!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0