- taggad på imorgon!

Då var man hemma. Eller har varit hemma snart två timmar men. Vi hade nationella idag, svenska. får hoppas att de gick bra, ett g i alla fall men de tror jag.

Ikväll händer det nog inte så mycket, ska försöka sova tidigt för imorgon ska man upp någon gång, julia kommer i alla fall vid 11 tiden och då ska man vara klar för dagen. När hon har kommit ska vi ut till stugan för att göra klart allt där och på kvällen smäller de! hah, nej. men kvällen kommer bli sjukt rolig tror jag! :)

Förresten så måste jag bara skriva: VISSA SVENSKAR ÄR DUM I HUVUDET! Varför? Jo för dom tvångssteriliserade resandefolket kring 1920-talet och några år framåt. minns inte hur länge de var men de är ju fan bara sjukt! ska inte resande få ha rätt till att få barn? varför ska svenskarna utrota en del av svenska folket? de är väl för fan lika mycket värda som vanliga svenskar. och varför ska inte resande kunna berätta vilka de är utan att få höra kränkande ord och kanske bli nerslagen, bara för att de är resande.
jag skäms inte för att jag är en del resande, jag är jävligt stolt över de! men jag kan skämmas över att jag är så mycket svensk för hur svenskar har behandlat resande, och även andra människor som inte är som människor brukar kalla vanliga. Det finns ju för fan ingen vanlig eller normal människa. för vad är egentligen vanlig och normal? varken du eller jag är vanlig eller normal. Kom ihåg de!


- nu ska jag fortsätta tagga vidare!: )

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hoppas på lite bilder snart!!! :D från i lördags?

2010-04-26 @ 12:58:04
URL: http://hurtbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0