-

Tjohoj :)

Jag har just kommit in från en promenad med mamma, notus, Stefan, Leon och Nova. Det är riktigt skönt så det blir nog minst en till långsväg innan läggdags. Jag kanske får med mig någon då också, någon som vill ta en promenad med mig och notus? :) (Kan tyvärr inte umgås efteråt då detta är min sista kväll hemma innan skolan börjar om och jag ska tillbringa den med familjen som jag inte umgåtts riktigt med på två veckor)


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6398484.ab
Jag tror jag har skrivit om den här hunden förut men skriver om det igen, amstaffen som är tagen av polisen i Norge och ägarna har inte fått tillbaka han fast en domstol har beslutat att ägarna ska få tillbaka hunden. Visst, polisen har en månad på sig att överklaga domen men ändå. Det är bara sjukt att hunden inte får bo hemma fast rasen är förbjuden i Norge. Det är hemma han är tryggast och mår bäst. Jag blir väldigt upprörd av hur polisen beteer sig. Ägarna visst ju för tusan inte att rasen var förbjuden då dom flyttade till Norge från sverge! Nej, jag blir upprörd av hur människor behandlar andra människor och hur människor behandlar djur. Låt dom vara hos deras ägare!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0